دسته‌ها
Uncategorized

پنج سال پس از دیزل گیت؛ صنعت خودروسازی همچنان در مظان اتهام


همزمان با پنجمین سالگرد دیزل گیت  فولکس واگن، یک گروه مستقل با نام T&E اطلاعات جدیدی در رابطه با تقلب گسترده در زمینه میزان پیمایش خودروهای پلاگ هیبریدی «PHEV» در حالت تمام برقی منتشر کرده است.

در بخشی از گزارشی که توسط این موسسه T&E منتشر شده است. خودروهای PHEV همچنان به دلیل استفاده از موتورهای احتراق داخلی تولید کننده گازهای گلخانه‌ای هستند و تنها کمی عملکرد بهتر به نسبت موتورهای تک سوز دیزلی و یا بنزین سوز دارند.



32b451a4-bmw-phevs-to-automatically-switch-to-ev-mode-2

به طور متوسط میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خودروهای PHEV برابر با 44 گرم در هر کیلومتر توسط خودروسازان اعلام شده است اما در عمل باید این عدد را در 2.5 ضرب کرد زیرا مالکان کمترین استفاده را از شارژر باتری می‌کنند و همینطور در دمای پایین خودرو به طور خودکار تنها از موتور احتراق داخلی نیرو می‌گیرد.

با وجود این که نکات ذکر شده در این گزارش منصفانه به نظر می‌رسد اما به سختی به توان آن را تقلب به حساب آورد زیرا خودروها از مقررات تعیین شده پیروی می‌کنند. گرچه T&E در گزارش خود این مسئله را یک «نقص» به شمار آورده است.

در واقع فلسفه خودروهای PHEV را باید در رانندگی در مسیرهای کوتاه دنبال کرد. اگر من روزانه 65 کیلومتر رانندگی کنم می‌توانم با تکیه بر حالت تمام برقی بدون نیاز به موتور احتراق داخلی این کار را انجام دهم.

در گزارش‌های منتشر شده عموما دلیل خرید این دست از خودروها را پرداخت مالیات کمتر اعلام کرده بودند و مالکان هرگز از شارژر باتری‌ها به صورت جداگانه استفاده نمی‌کنند. اما طبق مطالعات که توسط خود خودروسازها از جمله میتسوبیشی و بنتلی صورت گرفته است، مالکان از این قابلیت اساسی به طور گسترده‌ای استفاده می‌کنند تا رانندگی تمام برقی را تجربه کنند.

با توجه به سابقه طولانی موسسه T&E در بزرگ جلوه دادن تولید گازهای گلخانه‌ای توسط خودروسازان قابل درک است که حتی مدل‌های هیبریدی نیز از گزارشات تند و تیز این موسسه دور نمانده است.

در حال حاضر قرار است عرضه مدل‌های تمام احتراق داخلی در بازار خودروی انگلستان بین سال های 2030 تا 2035 به طور کامل ممنوع شود اما خودروسازان همچنان می‌توانند مدل‌های هیبریدی را عرضه کنند اما موسساتی همچون T&E به دنبال ممنوع سازی کامل خودروهای مجهز به موتورهای احتراق داخلی دیزلی یا بنزین سوز هستند.

در نتیجه به نظر می‌رسد خودروسازان به شدت تحت فشار قرار گرفته‌اند و قانون گذاران نیز بدون در نظر گرفتن واقعیت‌ها در حال وضع قوانین جدیدی هستند که می‌تواند آینده این صنعت را بیش از پیش به سواحل ناامن ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *