دسته‌ها
Uncategorized

پافشاری باواریایی‌ها بر یک روند پر انتقاد؛ فیس‌لیفت ب‌ام‌و X7 با ظاهری جنجالی در راه است


تقریبا دو سال پیش بود که ب‌ام‌و با رونمایی از X7 به کلاس شاسی‌بلندهای فول‌سایز ورود پیدا کرد. با آنکه زمان زیادی از معرفی X7 سپری نشده، ولی تصاویر جاسوسی حکایت از آن دارند باواریایی‌ها در حال تست جاده‌ای نسخه فیس‌لیفت این شاسی‌بلند درشت‌اندام هستند.

ب‌ام‌و X7 در کارولینای جنوبی تولید می‌شود. انتظار می‌رود فیس‌لیفت این خودرو در عرض 18 الی 24 ماه آینده راهی بازار شود

ب‌ام‌و با معرفی مدل‌هایی چون X7، فیس‌لیفت سری 7، نسل جدید سری 4 و M3 و همچنین iX نشان داده به دنبال ایجاد تغییراتی بنیادین در زبان طراحی است و می‌خواهد مثل برخی رقبا به استفاده از جلوپنجره‌های بسیار بزرگ رو بیاورد. شاید بدانید این امر انتقادهای زیادی در پی داشته و باعث اختلاف نظر در بین هواداران کمپانی شده است.

در سال‌های اخیر عادت کرده بودیم محصولات ب‌ام‌و را در کنار جلوپنجره معروف کلیوی شکل، با چراغ‌های روشنایی در روز دوقلو تشخیص دهیم. اما ظاهرا با معرفی فیس‌لیفت X7، این ویژگی نیز دستخوش تغییراتی اساسی خواهد شد.

همانطور که در تصاویر منتسب به فیس‌لیفت X7 می‌توانید مشاهده فرمایید، دپارتمان طراحی ب‌ام‌و تصمیم گرفته این نسخه را با چینش بسیار متفاوت چراغ‌ها راهی خطوط تولید کند. در این چینش چراغ‌های اصلی در ارتفاعی پایین‌تر قرار گرفته و چراغ‌های روشنایی در روز یا احتمالا راهنما، در بالاترین ارتفاع ممکن جا خوش کرده‌اند.

این سبک از طراحی به نظر می‌رسد در شرق آسیا بیشتر محبوب باشد، چرا که قبل از ب‌ام‌و، خودروسازانی مثل نیسان و هیوندای به سراغ آن رفته‌اند!

برخلاف نمای جلو، بعید است نمای عقب فیس‌لیفت X7 جنجال‌آفرین باشد، چرا که طراحی عادی‌تری داشته و خبری از چینش یا المان‌های دردسرساز نیست! از شاخص‌ترین ویژگی‌های این نما باید به سپر عضلانی، چراغ‌های کشیده و دو خروجی بزرگ اگزوز اشاره کرد.

فیس‌لیفت ب‌ام‌و X7

طراحان و گرافیست‌های سایت روسی Kolesa با دقت در جزئیات تصاویر جاسوسی، اخیرا طرح‌هایی کامپیوتری از فیس‌لیفت ب‌ام‌و X7 را منتشر کرده‌اند. اگر این طرح‌ها به واقعیت نزدیک باشند، دپارتمان طراحی ب‌ام‌و و در راس آن آقای آدرین فن هویدونک (Adrian van Hooydonk) باید خود را برای انتقادهای سنگین و پیدا کردن توجیهاتی عجیب و غریب آماده کند!

پیش‌بینی می‌شود ب‌ام‌و فیس‌لیفت X7 را در سال 2022 معرفی کند. لیست پیشرانه‌های این شاسی‌بلند تنومند حداقل دارای یک گزینه هیبریدی شارژی بوده و پرچمدار خانواده با کد M50i شناخته خواهد شد. کارشناسان معتقدند باواریایی‌ها این بار نیز نسخه M از X7 را عرضه نخواهند کرد و علاقه‌مندان در صورت نیاز به قدرت و هیجان بیشتر باید برای خرید نسخه بروز شده آلپینا XB7 برنامه‌ریزی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *